יום שלישי, 5 במרץ 2013

Strike Fighters Israel - הפעם האחרונה שאני עושה כותרת משנה מתחכמת


 אוקיי. הפעם משהו קצר, אבל מפתיע.

כפיר FTW!
Strike Fighters Israel הוא סימולטור טיסה חביב וחינמי לגמרי (!) של חברת Third Wire Productions, חברה רצינית שעושה סימולטורים של מטוסי קרב כבר הרבה מאוד זמן. ולמרבה ההפתעה, למרות החיבה הבולטת שלהם לחיל האויר שלנו הם לא ישראלים בעליל. טקסנים, למעשה.

אם הייתי צריך לתאר את המשחק הזה במילה אחת, היא היתה "בסיסי": תפריט בסיסי שמאפשר לך רק לבחור מטוס ולהתחיל משימה, מערכה בסיסית שמקדמת את שנת ההתרחשות לאט לאט אחרי כל טיסה כדי לאפשר את המטוסים שהיו זמינים באותה שנה, משימות בסיסיות של דקה או שתיים במהלכן צריך להפיל כמה שיותר מטוסי אויב וממשק בסיסי של הטית הטלפון כדי לשלוט במטוס וכפתור אחד לירי.
אם אתה הארדקוריסט סימולטורים אני מניח שתסכים שגם מודל הטיסה הוא די, נו, בסיסי.

הספיט! כמו של ווייצמן!
למעשה, כל העסק נראה כמו נסיון קטן של החבר'ה ב-Third Wire לראות אם הם יכולים להעביר סימולטור שלהם למובייל.
יותר מזה, העדכון האחרון הוסיף למשחק איזה מערכת דירוג חיצונית מנג'סת שמקפיצה כל הזמן נסיונות שכנוע נואשים להרשם. שבהחלט לא תורם לחוויה המקצועית שאנחנו מצפים מטובי בנינו, החבר'ה עם היהלום בקצה ה-אתם-יודעים-מה (זין) וכו'.

אבל היי, מטוסים! שלנו!

Pull up! Pull up! Bogie on my six!
בוא נהיה כנים. חובבי סימולטורי טיסה כבדים הם זן נכחד, אבל אלו מהם שעוד בסביבה בטח יעדיפו לתפעל את המטוס הוירטואלי שלהם על המחשב הנייח, עם ג'ויסטיק ראוי (ומצערת, וכל חומרה אחרת ש-Saitek עוד מייצרים).
בשבילנו בני התמותה, שתי דקות של dogfight נמרץ כדי להפיל כמה עוכרי ישראל וירטואלים זה בהחלט דרך לא רעה להעביר, ובכן, שתי דקות. וזה אפילו נראה לא רע: המטוסים מפורטים בצורה מספקת, השמיים והקרקע נראים מספיק דומים לשמיים וקרקע (אם כי הארץ הרבה פחות מאוכלסת ממה שזכרתי משיעורי ההיסטוריה) ואפילו התאורה משכנעת בין אם זה בצהרי היום או בשעות הדמדומים.

כשתגיע לגהנום תמסור ד"ש ממני
גם השליטה, אם להודות על האמת, היא בהחלט מספיק סבירה כדי לא לתסכל (בניגוד למשחקי טיסה אחרים שמשתמשים באותה שיטה). ברגע שמתרגלים לרגישות שנדרשת כדי לגרום למטוס שלך לעשות מה שאתה רוצה ולצורה שכל מטוס מגיב, קל מאוד להפיל שניים שלושה מטוסי אויב בכל משימה.
וככל שעושים את זה השנים מתקדמות, ומרוויחים מפתחות כדי לשחרר עוד מטוסים חדשים לשחק בהם. בלי תשלום ובלי כלום.

אווו אני יכול לראות את הבית שלי מכאן
ככה שמה שיש לנו כאן זה חווית טיסה קלילה ומזוקקת, אידאלי כדי להרוג שתי דקות (ושני מצרים), וללמוד קצת על ההיסטוריה של חיל האויר הטוב ביותר בעולם.
אם אתה לא משרת בו בתור פקידה, זאת אומרת.

פאקינג חיל האויר.

ואפילו לא צריך להגיע חמש דקות מבאר שבע!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה