יום רביעי, 27 במרץ 2013

Shoot Many Robots

Shoot Many Robots המקורי הוא משחק אינדי למגוון פלטפורמות (PC, XBOX 360 וכאלה) שבו ארבעה שחקנים יכולים, ובכן, לירות בהרבה רובוטים.
גרסת האנדרואיד של המשחק דומה בהרבה מובנים למשחק המקורי מלבד בכמה נקודות קטנות: אין ריבוי משתתפים, זה משחק ריצה אינסופית במקום משחק יריות מחולק לרמות, וזה בחינם.

אתה הולך לירות בהרבה יותר רובוטים מזה
הנקודה השניה היא אולי הכי משמעותית כאן (אוקיי, חוץ מהנקודה של המחיר). במשחק המקורי אתה שולט בתנועה ובירי של הדמות שלך. אבל Demiurge Studios הגיעו למסקנה המתבקשת ששליטה ברמה כזו היא די בלתי אפשרית עם מסך מגע וג'ויסטיקים וירטואלים, והלכו על הדבר הכי קרוב שהם יכלו לחשוב עליו: ריצה אינסופית.
עכשיו, ז'אנר משחקי הריצה האינסופית הגיע לשיאו במשחק הראשון בסגנון, קרי Canabalt (גם לאנדרואיד!), כל נסיון לשפר את הנוסחה הוא מועד לכשלון יותר או פחות. אבל מכיוון שכאן המטרה היא יותר לפשט משחק מסובך מאשר לשכלל את המשחק הכי פשוט בעולם עוד יש סיכוי שזה לא יהיה גרוע לגמרי.

הכירו את וולטר. הוא רוצה לירות ברובוטים
גיבורנו הפעם הוא פ. וולטר טאגנט (ה-פ. זה קיצור של פיקלז, אבל לא מדברים על זה). וולטר הוא כפרי מלוכלך שגר בקרוון בו הוא אוגר נשק כבר שנים בצפייה לרובוקליפסה, ובגלל שזו זכותו המולדת כאמריקאי, ובמדינה שבה רובים הם פשע רק לפושעים ורובוטים יהיו רובים. לשמחת כולנו, זו הרובוקליפסה. זמן לירות בהרבה רובוטים.

המשחק מתחיל בבחירת נשק וציוד לוולטר. שזה כולל אקדח עם תחמושת אינסופית, כל סוג של נשק בארגז שוולטר יכול להרשות לעצמו, ומגוון כובעים שמתחיל להזכיר את סימולטור הכובעים האולטימטיבי.

אור ירוק לא היו אוהבים את זה
מייד לאחר מכן וולטר משגר את עצמו לשדה הקרב ע"י עצירה פתאומית של הרכב ותעופה דרמטית דרך השמשה הקדמית, ומתחיל לרוץ.
בשלב זה מה שנותר לנו לעשות זה, באופן לא מפתיע, לירות ברובוטים. הרבה.
כלומר, לירות בכל רובוט שנמצא לפני וולטר.
לחיצה על כפתור האקדח יורה באקדח. האקדח הוא חלש יחסית ולכן ידרוש יותר מיריה אחת כדי להרוג את רוב הרובוטים, וגם הטווח שלו מוגבל. אבל יש לו אינסוף תחמושת.
וולטר יכול גם לאסוף כלי נשק נוספים מארגזים לאורך המסלול, ולהשתמש בהם בלחיצה על כפתור הנשק השני. כל נשק הוא שונה, אבל לכולם תחמושת מוגבלת, וגם מספרם מוגבל לכמה שקנית מכל סוג בהתחלה.

זה עדיין קצת רובוטים
חוץ מלירות אפשר גם להחליק את האצבע למעלה ולמטה כדי לעבור בין שלושת הנתיבים של המסלול, ולגעת במסך כדי לקפוץ מעל מכשולים.
התגובה ללחיצות על המסך לצורך יריה או קפיצה היא מהירה ומדוייקת, מספיק בשביל למשל לפמפם את האקדח כדי לטהר נתיב עמוס רובוטים ישר מולך.
ההחלקות לעומת זאת פחות מדוייקות, והחלקות קצרות מידי יכולות להיות מפורשות כקפיצה במקום מעבר נתיב.

רמפות, ספייקים, ארגזים... עדיין לא מספיק רובוטים
שזה טיפה מסוכן, כי פגיעה ברובוט שעדיין לא ירית בו או במכשול דרך מפילה את וולטר לרצפה ומסיימת את המשחק. ככה שנדרש תזמון סביר של מעברי הנתיבים והקפיצות.
למזלנו המשחק הוא די קל, אז גם ככה לא קשה לשרוד את המסלול ולירות בכמות ראויה של רובוטים אם רק דואגים להסתכל קדימה ולתכנן את המהלכים של וולטר בזמן.

אוקיי, פשוט תניחו שרוב הזמן יש יותר רובוטים על המסך
בקטע בלתי נמנע של הגיון משחקים וולטר צריך לאסוף משהו. במקרה הזה זה אומים, שגם אוספים מכל רובוט ירוי אבל גם מרחפים להם בשורות לאורך המסלול כמו טבעות של סוניק או עיגולים של פקמן או משהו (אם אתה צעיר מידי כדי להבין את הרפרנסים הקודמים: מה-שלא-יהיה שאוספים בטמפל ראן).
האומים הם הכסף של המשחק שבעזרתו רוכשים כלי נשק (חשבתי שוולטר אוסף אותם כבר שנים?) וכובעים (מאומים?!).
בנוסף, אם מקפידים לירות ברצף ברובוטים בלי יותר מידי השתהות בין רציחות אז גם מד ה-chain kill מתמלא, ואז עולים ברמה.

בהחלט יריתי בהרבה רובוטים
כשנגמר המשחק, מספר האומים שאספנו והרמה שהגענו אליה קובעים כמה התקדמנו בצבירה לדרגה הבאה. כל דרגה שעוברים משחררת עוד סוגי נשק שאפשר לקנות.
בנוסף יש גם אתגרים של להרוג X רובוטים מסוג Y. על השלמת כל אתגר כזה מקבלים איגרות חוב (שזה הכסף השני של המשחק, חוץ מאומים).

כמקובל, עם האומים והדרגה המתאימה אפשר לקנות אקדחים חזקים יותר ומגוון כלי נשק בארגזים שיופיעו אחר כך לאורך המסלול, כאשר כאמור אקדח הוא לתמיד, אבל נשקים בארגזים הם רק כמה שקניתם מכל סוג.
אפשר לקנות גם כובעים, שטובים כל אחד ל-24 שעות, ונותנים כל מיני יכולות מיוחדות כמו דילוג לחלק המתקדם של המסלול (כובע עם כנפיים) או קפיצות ממש גבוהות (קסדת אסטרונאוט).
באיגרות חוב אפשר לקנות כלי נשק יותר חזקים, וגם להמשיך את המשחק אחרי שנפסלים. אבל זה לא מומלץ, כי צוברים מעט מאוד מהן לאורך המשחק.
מכיוון שמדובר במשחק freemium אפשר כמובן לקנות עוד איגרות ואומים בכסף אמיתי. אבל זה לא באמת נדרש.

Pause זה כשוולטר והרובוטים יוצאים לשתות
סך הכל מדובר במשחק די מהנה, ולא מאוד קשה. כל כך לא קשה, למעשה, שתוך שניים שלושה ימי משחק של הגעתי לרמה 7, קניתי את רוב סוגי הנשקים בכמויות שתמיד יש לי עודפים ויש לי עדיין מספיק אומים כדי לרכוש כל יום שני כובעים חדשים (שזה חסר פואנטה, כי רק אחד יכול להיות פעיל והוא טוב ליום שלם).
מעבר לזה, נראה שהמסלול עצמו מתחיל לחזור על עצמו בסופו של דבר, ככה שאם אתה שורד מספיק זמן אתה מתחיל לרוץ דרך אותם אזורים שוב ושוב.
שזה לא רע, בהכרח, אבל זה אומר שהמשחק הזה טוב בעיקר כהסחה לכמה דקות ביום.
ככזה הוא עושה את העבודה יופי, ואם החבר'ה ב-Demiurge יקפידו לשחרר מדי פעם עדכונים עם כלי נשק וכובעים חדשים המשחק בהחלט יכול להמשיך להיות שווה שמירה בזכרון של הגלקסי לזמן הקרוב.

לא רע! וגם: לא זומבים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה