יום שישי, 8 במרץ 2013

Save the Captain (קפה טורקי עלית)

טייסים.
בתור האנשים שאחראים לנהוג במכונות ההרג המעופפות של חיל האויר הטוב ביותר בעולם (והאנשים עם הכי הרבה סיכוי אצל מדריכות מוזיאון חיל האויר) הם זוכים אצלנו לתהילה אותה חולקים רק משתתפי תוכניות ריאליטי ויאיר לפיד.
לכן, זה לא מפתיע שעלית בחרו באחד מטובי בנינו כדי לקדם את מותג הקפה הטורקי שלהם.

"הקפטן" מסדרת הפרסומות של עלית הוא טייס מבוגר שלפי מדיו הוא כנראה קברניט בחברת תעופה אזרחית. זה לא נאמר, אבל אנחנו מניחים שזה בחברת תעופה ישראלית ולכן הוא גם טייס קרב לשעבר ומשכמו ומעלה באופן כללי. זה אולי גם מסביר את החיבה שלו לקפה המעפן של הצבא בעידן שאפילו בארץ אפשר להשיג קפה ראוי, שחור או אחר.

בפרסומת האחרונה נזרק הקפטן לכלא של איזו רפובליקת בננות גנרית בגלל הסטלבטות לגמרי לא במקום על גנרליסימו עם רגשי נחיתות. אבל אתם מכירים טייסים.
מסיבה כלשהיא משרד החוץ והמוסד לא רואים לנכון לחלץ את גיבורנו בפעולה נועזת בעורף האוייב (אני מאשים את ליברמן), וכאן אתם נכנסים לתמונה.


וואו, זה כמו תפריט של משחק אמיתי!
התמונה במקרה הזה היא המשחק Save the Captain, או "קפה טורקי עלית" בעברית, של קבוצת שטראוס.
טוב, "משחק" זה הגדרה נדיבה בשביל זה. נגיד... פרסומת סלולרית?
אבל בשביל פרסומת זה כמעט נראה כמו משחק. מנוע Unity, גרפיקה סבירה, תפריטים, achievemnts.
חוץ מהחוסר הבולט בכפתור יציאה מהמשחק, החטא הקדמון של משחקים שנבנו ל-iPhone, זה נראה כאילו עלולה להתחבא כאן אופציה כמעט סבירה לבידור של כמה דקות. הכצעקתה?

חרא של אבטחה ברפובליקה הזו
ובכן, כמובן שלא.
אנחנו מתחילים, באופן מאכזב משהו, מחוץ לתאו של הקפטן. בעזרת כישורי הנינג'ה של קורס טיס וסדנת השבי  הקפטן שלנו הצליח לחסל ביעילות את שומריו (אני מקווה) ולפרוץ את דלת התא בלי שראינו.
כמו badass אמיתי הקפטן עוצר רגע כדי לשלוף כוס קטנה וללגום שוט של קפה שחור לפני שהוא מתקדם לעשות ג'ון מקליין למשמרות המהפכה של הגנרליסימו ולהביא דמוקרטיה לרפובליקה השסועה, Israeli style.

השקט שלפני הסערה?
אבל אז הכל משתבש. הקפטן שלנו חווה התקף פוסט-טראומטי מייד לאחר לגימת הקפה, כשהטעם הבוצי והארומה החלשה מזכירים לו שנים של שירות צבאי ברוטלי, של חברים לכנף שמתים מול עיניו בכדורי אש ושל רעידות קלות מתחת לכנף שמסתיימות במוות פירוטכני של עשרות אנשים זרים קילומטרים מתחתיו. והקפטן פורץ בריצת אמוק אל תוך הלילה.

רוץ קפטן, רוץ!
למזלו, נראה שכל מנגנוני הבטחון של הרפובליקה נמצאים בהקרנה חגיגית של מרתון דמדומים והדרך החוצה פנויה לחלוטין. לרוע מזלו, הקפטן מחוק. בסדרה של מסדרונות ישרים עם כמה דלתות, ארגזים ועמודים דקורטיביים הקפטן מסתכן בריצה לתוך כל קיר או מכשול בצורה שתסיים את הבריחה המפוארת שלו בנפילה מביכה ונזק מוחי פוטנציאלי.
ואם זה לא מספיק גרוע, גם כשהוא מגיע לסוף המסלול יש לו בעיות.

זה לא התחלה של קרב בוס
זאת אומרת, יש לו בעיה כמו נניח לפתוח דלת של מעלית, אבל במוח שלו יש רק צעקות בקשר של טייסים בוערים. למזלו, חלק קטן מהמוח שלו שלובש את דמות המלצר מפוקפק ממנו הזמין את הקפה כשכל העניין הארור התחיל מספק לו את קול השפיות ומציע את הפתרונות המתבקשים לבעיות שלפניו.
כמו נגיד, ללחוץ על הכפתור שפותח את הדלת של המעלית.
עם קפה.

טוב לדעת שהקפטן הוא לא היחיד ששותה את החרא הזה
ככה שלמרות כל הבעיות דרכו של הקפטן החוצה מהשבי וחזרה לארץ ולטיפול פסיכולוגי אינטנסיבי נראית סלולה, בעיקר שיש כולה 5 אזורים של איזה 40 שניות כל אחד בינו לבין החופש.
לרוע מזלו, הדרך היחידה שיש לך לעזור לו לנווט את מסדרונות חוסר הסכנה היא בהחלקת האצבע ימינה, שמאלה, למעלה ולמטה כדי להגיד לו לפנות, לקפוץ או להתכופף, וחצי מהזמן הוא לא מקשיב.
שזה אומר שהוא הולך להכנס הרבה בקירות.

הוא רק קולונל? אפילו לא גנרל? לא פלא שיש לו רגשי נחיתות
אבל איך כל העסק הזה בעצם תורם לרצון שלך לצרוך קפה בינוני?
ובכן, לאורך המסלול שלו נתקל הקפטן בפולי קפה. כמו פקמן והעיגולים או סוניק והטבעות, הקפטן מנסה לאסוף כמה שיותר בלי שום הצדקה עלילתית.
בניגוד למשחקים אמיתיים כמו הנ"ל, מה שהקפטן אוסף נצבר גם ממשחק למשחק, כשהרעיון הוא שאפשר לזכות במיני פרסים אם רק תשחק מספיק במשחק ותצבור מספיק נקודות.
אם תתחבר אליהם בפייסבוק, כמובן.

תן לנו את הפרטים האישיים שלך! בבקשה!!!
כלומר, למשחק הזה אין באמת שום קשר לקפה שהוא שהוא דוחף. זה לא משחק שיגרום לך לרצות באיזו שהיא צורה קפה שחור לא טעים, או אפילו לחשוב על המותג שלו באיזו שהיא צורה אחרת.
זה משחק שחד משמעית מיועד לגרום לך למסור את הפייסבוק והטלפון שלך, כדי שלשטראוס יהיה את הפייסבוק והטלפון שלך.
ואם נזכור שאין מגבלת גיל על המשחק או הפרסומות שדוחפות אותו, ובהתחשב בזה שהמשחקיות שלו או הפרסים שהוא מבטיח לא יחזיקו עניין של מבוגר שפוי ליותר מחמש דקות, לא קשה לנחש שהמשחק הזה בונה על הילדים שלך, שהם בעליל לא צרכני קפה שחור, כדי לאסוף מהם פרטים אישיים לצורך מכונת השיווק המשומנת של שטראוס.

שזה די מסריח, כשחושבים על זה.

אין יותר נמוך ממכשיר לשאיבת פרטים אישיים של ילדים בשביל פרסום






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה