יום שבת, 26 בינואר 2013

Kingdom Conquest II - הכיבוש משחית

ברוכים הבאים לעולם הקסום של Kingdom Conquest II מבית סגה (אל תשאלו מה קרה לראשון בסדרה- לא מדברים על זה). היכונו להרפתקה בעולם קסום שרוע עתיק עולה בו. לפני עידנים הביס מלך אגדי את אותו רוע קדום ולקח מידיו טבעת קסומה, והאגדה מספרת שמי שמחזיק באותה טבעת יוכל...

רגע, אני יודע מה אתם חושבים. כבר שמעתם את זה פעם. אז לא, זה לא כמו זה. כי כאן הטבעת היא סוג של צמיד.
...
אני לא יודע. אולי זה משהו בתרגום מיפנית.
אה, וגם מסתבר שהטבעות האלה נפוצות כמו תואר שני במנהל עסקים אצלנו.
וכמו עם תואר כזה, מסתבר שכל מי שאין לו כזה פשוט עומד ומחכה לאחד שיש לו שיבוא וינהל אותו.

אבל היי, לך יש טבעת. אז הסתדרת.

איש עם טבעת! סוף סוף לקהילה הקטנה והשלווה שלנו יהיה מנהיג אבסולוטי שיוביל אותנו למלחמות בכל שכנינו! ואתם רציתם "דמוקרטיה"...
על פניו, ל-Kingdom Conquest II יש הכל. ניהול ערים, אסטרטגיה, איסוף קלפים, אקשן בתלת מימד, ריבוי משתתפים, מספיק עומק כדי לבעוט לתוכו בדרמטיות שליח פרסי ואמירה נוקבת על ההשלכות של שלטון אבסולוטי על חיי הפרט והקהילה. וכל זה מסגה, חבר'ה שעושים משחקים כבר עשרות שנים לכל פלטפורמה אפשרית.
בשטח, ובכן- בוא נראה.

כפר ימיביניימי טיפוסי. המבנה הכי פחות חיוני הוא, אגב, בתי מגורים.
אתה מתחיל בלקבל את המפתחות לכפר קטן עם טירה מאבירה נלהבת שרק חיפשה מישהו עם טבעת (השעון הביולוגי מתקתק וכו'). כמו ברוב חיקויי הסים-סיטי בסגנון פייסבוק, המטרה כאן היא לבנות ולשדרג את מבני הכפר על מנת לייצר עוד משאבים ולשדרג את יכולות הבניה והיחידות שלך.
בניגוד לרוב המשחקים הנ"ל התצוגה כאן היא תלת מימדית, אם כי לא בשום צורה שתבחין בה במשחק השוטף. קצת כמו סטארקראפט 2. רק... פחות.
יש כאן המון סוגי משאבים, וכמו עם רוב הפרטים של המשחק לא לגמרי ברור איך משיגים כל אחד מהם ולמה הוא משמש. מעבר לבניה ולייצור יחידות יש משאבים שמשמשים לקניית קלפים (עוד על זה בהמשך), הרחבת שטח העיר ועוד.

אתם יודעים מה יעזור לי להביס את הרוע העתיק? לכבוש ולשעבד את כל הממלכות השכנות!
כשהעיר שלך מספיק חזקה, ותחת מפקדיך (כולל האבירה לחוצת הטבעת) יש מספיק יחידות, אתה מוכן להתחיל להגדיל את מרחב המחייה שלך.
מסך המפה מציג העיר שלך בעולם, וגם את הערים של כל שחקן אחר באותו עולם. אתה יכול להשתמש ביחידות שלך כדי לכבוש אזורים מסביב לעיר שלך, ובסופו של דבר גם אזורים שבשליטת שחקנים אחרים.
אתה יכול גם לכרות בריתות עם שחקנים אחרים, אבל זה במסך אחר.

קלף! עכשיו אני מאגניב כמו אנשים שמחקים מג'יק!
הצדקה מוסרית לכיבוש כבר יש לך, כי רוע עתיק וכו'. אבל אתה צריך צבאות שתכל'ס יעשו את העבודה.
עכשיו, הווסאלים שלך כבר מספיק עסוקים בלבנות כל שבוע שמונה פרוייקטים לאומיים חדשים, אז הם טיפה עסוקים. אבל אנחנו לא צריכים את הסמולנים האלה, כי אנחנו יכולים ללכת למסך החנות ולקנות מפלצות, ולבנות מהם צבא.
וב"מפלצות" אני מתכוון "קלפים של מפלצות".
אז יש לנו את מסך החנות, בו אפשר לקנות קלפים תמורת מיני משאבים שמרוויחים מבנייני העיר, מבזיזת מבוכים (בהמשך, נודניק!) ומעוד אלוהים-יודע-איזה דרכים.


אם את באמת אוהבת אותי את תקחי את הערפדות וזאבי הזומבי האלה ותלכי לכבוש את העיירה הכי קרובה.
ואז יש לנו את מסך היחידות, בו מרכיבים מהם, אה, יחידות. מפקדים אגב משיגים ע"י "שחרור" הבתים שלהם במסך העיר.
כל מפקד יכול להנהיג מספר קבוע של קלפים שאתה בוחר מתוך החבילה שלך. כל קלף אפשר לשדרג כשהוא עולה בדרגה אחרי קרב, או ע"י שילובו עם קלפים אחרים בדרכים שונות. ואז צריך לייצר מפלצות מאותו סוג שהקלף מייצג בעזרת משאבי העיר.

קרב אסטרטגי מרגש!
כאשר שולחים יחידה לכבוש שטח במפה, הקלפים שלך תוקפים את קלפי האויב, והראשון שנגמרים לו המפלצות של כל הקלפים מפסיד.
כל מה שהמשחק טורח לעדכן אותך זה אם ניצחת או הפסדת, אבל במסך ההיסטוריה את יכול לראות או לקרוא את השתלשלות הקרב לידע עתידי.
טיפ לקרבות הבאים: תשלח יותר יחידות. זה לגמרי משחק של מספרים.

שלדים. הפועלים השחורים של תעשיית אבטחת המבוכים.
בזמן שאתה מחכה שהבניינים והיחידות שלך יסיימו להבנות (עשרות דקות) או שמספיק משאבים יאספו כדי שתוכל לבנות משהו חדש (סדר גודל של יום) אתה יכול לבדר את עצמך בבזיזת המבוך המקומי.
במסך המבוך אתה ועוד שלושה שחקנים, כולם בדמות הנינג'ה כי בתמונה יש לה קצת מחשוף, פושטים על מבוך בן שלוש קומות והורגים כמה מפלצות ולפעמים בוס.

בוס! כלומר, המנהל הישיר של השלדים. יש לו משרד עם חלון.
בכל פעם שתסיים מבוך תזכה בכל מיני כלי נשק ושריונות (רובם לא תוכל לצייד אבל תוכל להקריב כדי לחזק את אלא שיש לך), ובכל מיני קופונים שמזכים אותך בעוד קלפי מפלצות. וגם נסיון ובלה בלה בלה. אין לזה יותר מידי קשר למשחק העיקרי חוץ מהקלפים.
השליטה כאן היא מאוד בסגנון כל משחק סלולרי אחר כזה, רק קצת פחות גרועה כי יש כפתור שנועל את המצלמה על מפלצת אחת.

החייל פה כדי לוודא שנערת הכפר תהלל אותי כמו שצריך
כמובן, בניגוד לזוועות של גיימלופט שלפחות נראות מהוקצעות, רוב המשחק הזה נראה כמו משחק בינוני מפלייסטיישן המקורי. לא באמת, תפתחו אחת מהתמונות כאן לגודל מלא. עכשיו תשוו את זה לכל משחק אחר כאן בבלוג. רואים למה אני מתכוון?
וזה בנוסף לזמני המתנה של שניות שלמות במעבר בין מסכים, שזה בלתי נסלח אם זוכרים שיש עשרות מסכים שונים במשחק הזה, ושאתה חייב לעבור כל הזמן בין לפחות ארבעה או חמישה עיקריים אפילו בשביל הפונקציות הבסיסיות בלבד.
אני מתכוון, רק בביקורת הזו הזכרתי איזה שבעה מסכים עד עכשיו.
אבל האמת שעל כל הממשק המקרטע והגרפיקה הצולעת היה אפשר לסלוח אם המשחק היה מצליח לספק את מה שהוא מבטיח: משחק אסטרטגיה מרובה משתתפים עם המון רמות של עומק ומורכבות, ואקשן מהצד.

למרבה הצער, מה שהמשחק מצליח לספק לך, בעל הטבעת האמיץ, זה את ההזדמנות להרביץ איזה עשר דקות של משחק (רובן בהמתנה למסכים שונים שיעלו) בלתת הוראות עבודה לחבר'ה בכפר, ואז עוד יום של המתנה עד שהכפר יצליח לגרד מספיק משאבים לעשות עוד משהו. ואם לא בא לך לבלות את כל שאר הזמן בטחינת אותו פאקינג מבוך של חמש דקות שוב ושוב למשך שארית היום תמורת הזכות לזכות עוד כמה עשרות באותו קלף של פרעוש גנרי, היי- שמעתי שיש אנגרי בירדס חדש.
אתם יודעים מה? אני די בטוח שהמשחק הזה הוא freemium. כלומר הוא בחינם, אבל תיאורטית אתה יכול להאיץ כל מיני פעולות אם תשלם במטבעות זהב. אבל המשחק הזה כל כך מבולגן שאין לי מושג איפה במשחק אפשר לקנות עוד כאלה, אם בכלל.
שזה אומר משהו.
המשהו שזה אומר זה "תורידו משחק אחר".
סגה, מכם ציפיתי ליותר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה