יום שישי, 7 בדצמבר 2012

World at Arms - שחר אדום

ב"שחר אדום" אני לא מתכוון למערכת ההתראה הפופולרית.

לעניינינו.
World at Arms הוא משחק אסטרטגיה חדש (אבל ממש- שוחרר ב-28 לנובמבר) מבית היוצר של Gameloft, האנשים שהביאו לכם בערך כל משחק אחר אי פעם. המשחק הוא freemium, כלומר חינם להוריד ולשחק, אבל מעודד לבצע קניות בתוך המשחק.

להלן פרסומת:



ועכשיו ברצינות.
ארצות הברית נמצאת תחת פלישה מסיבית של כוחות ה-KRA, ארגון טרור מרושע בסגנון קוברה, אם קוברה היו צפון קוריאנים. כלומר, אף אחד לא אומר שהם צפון קוריאנים, אבל הם צפון קוריאנים. 
עכשיו, בוא נתעלם לרגע מרעיון שהאומה הענייה בעולם פולשת למדינה עם הצבא הכי יקר בעולם, כי נראה שזה רעיון די פופולרי בזמן האחרון: ע"ע Homefront ו-Red Dawn (החדש, לא הטוב). אחרי הכל, אף אחד לא רוצה להעליב את הסינים או הרוסים.
אבל אם כבר פלישה, למה ככה?

300 מליון אמריקאים נגד צבא של 9 מליון צפון קוריאנים. לא פלא שהם כבשו גם את קנדה.
כשנראה שהכל אבוד, עליך מוטלת המשימה לגייס את ה-Wolverines ו... לא, רגע, יודע מה? בוא פשוט תבנה בסיס צבאי קטן, ככה בסגנון SimCity, ותתחיל לאמן אנשי מיליציה ומתנדבים להלחם בכובש האכזר.
"אבל רגע!", אתה שואל. "איך אממן מבצע צבאי בסדר גודל כזה במדינה הכורעת תחת כיבוש?". 
אה. שאלה טובה. למזלך, אתה חזיר קפיטליסטי. אז מה שאתה הולך לעשות זה לבנות קנטינות לחיילים, מגורים לאנשי קבע, מחסנים ובתי חולים. אני מניח שאתה גובה מהם תעריפים די רציניים, כי זה מספיק כדי לממן את אימון החיילים, בניית הרכבים והמטוסים, הרחבת הבסיס עם עוד ועוד מבנים ומיני בונוסים מפנקים כמו טילי שיוט.

"ואם זה לא יספיק?", אתה שואל. ובכן, גיימלופט ישמחו למכור לך עוד כסף. תמורת כסף אמיתי, כמובן. גם הם קפיטליסטים. וגם מין מדליות כאלה שקונות לך דברים יותר מגניבים מהרגילים.
אגב, אם תזנה את עצמך גם בפייסבוק, גיימלופט יפנקו אותך בעוד צ'ופרים על כל חבר שתביא. זה גם משחק חברתי!

המטבעות הקטנים האלה מעל חדרי האוכל? זה הרווח שלך. זה יספיק בערך כדי לממן אימון של איש מיליציה אחד ממש גרוע, אבל מה רצית לקבל תמורת אוכל צבאי?
"ומה לגבי דלק? חייבים דלק בשביל לנהל מלחמה!". מן הסתם. כאן, לכל קרב יש מחיר בחביות דלק, ובלעדיהן לא תוכל לממש את יעודך, קרי לרצוח אסיאתים מסריחים.
למזלך, אתה יכול לבנות בבסיס מגוון מבנים שמספקים דלק כמו משאבות נפט ו-,אה, תחנות דלק.

"וחשמל? מה עם חשמל?", שואל אתה הדמיוני. מן הסתם, אתה יכול לבנות גם מבנים שמספקים חשמל. לכל מבנה בבסיס יש דרישות חשמל, ולא תוכל לבנות אותו בלי כמות החשמל הנדרשת.
הבסיס שלך מגיע עם תחנת כח גרעינית משלו, אבל תוכל לבנות עוד דברים מבעסים כמו תחנות כח ידידותיות לסביבה עד שתהיה מספיק גדול וחזק כדי לבנות משהו מלוכלך ושימושי באמת.

כן ילדים- תחנת הכח הטובה ביותר היא תחנת כח פחמית!

כמו שרואים בתמונות, כל העסק מתנהל כמו SimCity של פעם- הבסיס מוצג מנקודת מבט איזומטרית, כשכל בניין מיוצג ע"י ספרייט מצוייר צבעוני ומפורט, בדרך כלל עם חיילים זעירים שמפטרלים סביבו בשמחה. יש בניינים שמייצרים יחידות, בניינים שמספקים כסף, חשמל או דלק, קישוטים לבסיס ואפילו קזינו. שמגריל טילים.
בין הבניינים נוסעים או עפים מיני רכבים צבאיים שלא שייכים לך, אבל אם תקליק עליהם תוכל לגבות גם מהם תשלום על זה שהם תוקעים אותך עם כל הלחימה בכיבוש הקוריאני ועוד אוכלים לך את כל הלוף המטוגן בחדר אוכל.

אהבתי את הוולקנים שמאבטחים את מגורי החיילים. זה כדי שהם לא יברחו כשהם יבינו שהמחירים פה יותר גרועים מאילת?
עכשיו, כל זה אמור להוביל למלחמה באויב הצהוב. זה עובד ככה: אתה הולך למסך ה-Campaign, בוחר משימה מתוך המפה העולמית, ומתבעס לגלות שהקרבות פה מוגבלים למסך שמציג שש יחידות שלך רצות בכביש מול שש יחידות של האויב וכולם יורים קדימה עד שלאחד מהצדדים נגמרות היחידות. העבודה שלך מסתכמת בלבחור את היחידות שלך, ולנסות להקליק מהר על שטויות שמופיעות לאורך הכביש כמו גדרות (רע) וארגזים (טוב).
כשזה נגמר המשחק מחליט בנדיבות איזה מהיחידות המתות שלך חוזרות לחיים, ואתה אוסף את הכסף והנסיון שהרווחת וחוזר לסים סיטי.

נורמנדי זה לא.
 וזהו בערך. קרבות, וכל דבר אחר בעצם נותנים לך נסיון (דרגות סמל קטנות). ככל שאתה צובר נסיון אתה עולה בדרגות ומשתחררות לך עוד יחידות ומבנים שאתה יכול לבנות. לאורך זמן המבנים שלך מייצרים כסף ודלק בהם אתה יכול להשתמש כדי לצאת לעוד קרבות ולשחרר עוד ועוד מהעולם מעול הכיבוש הקומוניסטי.

כמעט. יש עוד משהו אחד. משימות שצצות להן מדי פעם מציעות לך לבצע מיני מטלות פשוטות כמו לבנות מבנה או יחידה בתמורה לפרס של כסף ונסיון.
העניין הוא שמבנים הם יקרים. וכדי לבנות אותם צריך חשמל, ומבנים לייצור חשמל הם עוד יותר יקרים. ואם אתה לא משלם לגיימלופט, כסף זורם מאוד. מאוד. מאוד לאט. והחל משלב מסויים, המשחק לא מרשה להתקדם במערכה בלי לבצע קודם משימות.

כבר יש לי מפעל כלי רכב אחד. רואה למטה? איך אתה חושב שבניתי את הרכב והשלמתי את החלק השני של המשימה?
 וזה בעצם שורש הבעיה. כמו רוב המשחקים של גיימלופט (ומשחקי freemium בכלל) אחרי כמה שעות אתה מגיע לנקודה שבה בלי לשלם כסף אמיתי אתה פשוט לא יכול להתקדם, אלא אם אתה מוכן לשבת שעות מול המשחק ולהרוג זמן כדי לבצע איזו פעולת עונשין כמו להקליק שוב ושוב על מטבעות זהב קטנים עד ששעות אחר כך תוכל סוף סוף לבצע עוד משימה קצרה ולקדם איכשהו את המשחק.
וזה בהנחה שבכלל נהנית מכל העסק הזה של לבנות בניינים ולשלוח חיילים למרוצי שליחים קטנים נגד קוריאנים.
תכל'ס, זה לא שווה את המאמץ.

2 שפנים, וגם זה בקושי
בפעם הבאה: Global Outbreak, או: איך עושים את זה נכון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה